You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience and security.

Ferrari ove godine pretrpio 3 mil. $ štete na bolidima

Mattia Binotto objavio je da je Ferrari ove godine pretrpio štetu na bolidima u iznosu od oko 3 milijuna dolara i istaknuo važnost pregovora između F1, FIA-e i momčadi oko mogućega izuzimanja štete iz ograničenja budžeta ukoliko štetu uzrokuje vozač druge momčadi.

Na posljednje dvije utrke na Silverstoneu i Hungaroringu vidjeli smo nekoliko sudara, posebno u Mađarskoj, u kojima su bolidi pretrpjeli veliku štetu što je navelo šefove Red Bulla i Ferrarija da otvore temu nadoknade štete ili barem izuzimanja iz ograničenja budžeta koji je ove godine ograničen na 145 milijuna dolara, donosi MAXF1.net.

Iako se s tim ne slažu svi šefovi momčadi, Binotto inzistira da je tema vrijedna da se barem razgovara o njoj, a nakon prvih 11 utrka sezone objavio je da je Ferrari pretrpio 3 milijuna dolara štete.

“Riječ je o općenito o svim oštećenjima, nekad se oštetimo sami tako da nisu samo druge momčadi u pitanju”, rekao je Binotto.

“Puno je rasprava oko slučaja da je u sudaru neki vozač kriv, a ako niste vi krivi i oštećeni ste treba li tu biti izuzimanja od ograničenja budžeta?”

“Mislim da je to sigurno važna točka jer je razlog zašto spominjem 2.5 milijuna eura [3 milijuna dolara] da pokažem da šteta općenito može biti značajna. Trebamo li razmotriti drugu vrstu pravila za te slučajeve?”

“Mislim da sigurno postoje dobri temelji za to. Nema očitih rješenja, ali to je nešto što ćemo sigurno raspraviti s FIA-om, F1 i momčadima u idućim tjednima kako bismo to pokušali riješiti i vidjeti postoji li neko rješenje za budućnost.”

Osim financijske štete, tu je i problem neplaniranoga uvođenja novih primjeraka pogonske jedinice jer je većina komponenti, uključujući V6 motor, ograničena na dva ili tri primjerka po sezoni.

Ferrari je potvrdio da će morati otpisati Leclercov motor iz Mađarske, baš kao što će Red Bull morati otpisati Perezov motor iz istih razloga, a Binotto kaže da ne zna koje bi bilo najbolje rješenje za taj složeni problem.

“Nema očitoga rješenja, ako oštetimo motor, kao mi u Mađarskoj, to je bio motor koji smo i dalje planirali koristiti, ali nije bio nov”, rekao je Binotto.

“Ako ga zamijenimo i stavimo novi onda taj motor više nema istu kilometražu. Tako da je stvar komplicirana.”

“Od 2025. bit će još ograničenja po pitanju broja motora, bit će dva umjesto tri motora, tako da je jasno da što je manje motora u igri ovo postaje važniji problem.”