You are using an outdated browser. Please upgrade your browser to improve your experience and security.

Najava VN Turske: F1 vraća se na Istanbul Park

Formula 1 opet se neočekivano vraća u Tursku, na poznatu stazu Istanbul Park koja je prošle godine dobila novi asfalt i koja će biti fantastično brza u novoj generaciji hibridnih bolida s puno downforcea – donosimo pregled dosad održanih osam utrka i karakteristike staze.

VN TURSKE – OSNOVNE INFORMACIJE:
Broj utrka: 8 (2005. – 2011., 2020.)
Broj krugova: 58
Duljina kruga: 5338 m
Duljina utrke: 309.396 km
Rekord kruga u utrci: 1:24.770 (Juan Pablo Montoya, McLaren MP4-20, 2005.)
Apsolutni rekord kruga:1:24.770 (Juan Pablo Montoya, McLaren MP4-20, 2005.)

REKORDI (nakon utrke 2020.):
Pobjede: Felipe Massa (3), Ferrari (3)
Pole position: Felipe Massa (3), Ferrari (3)
Najbrži krugovi: Kimi Raikkonen (2), Ferrari (3)
Pobjednička postolja: Fernando Alonso (4),Ferrari (8)
Prvi startni red: Felipe Massa (3), Red Bull (5)
Utrka u vodstvu: Lewis Hamilton (4), McLaren (5)
Kilometara u vodstvu: Felipe Massa (805), Ferrari (853)
Bodovi: Lewis Hamilton (74), McLaren (116)

Istanbul Park jedna je od najboljih kreacija Hermana Tilkea koja sadrži promjene visine, različite vrste zavoja, dugi pravac i fantastični zavoj broj 8 s četiri vrha koji je bio jedan od najvećih izazova u sezoni, donosi MAXF1.net.

Naglasak je na ‘bio’ jer će ovogodišnji bolidi s ogromnim količinama downforcea i širokim gumama taj zavoj prolaziti punim gasom čak i s nešto nižim downforce postavkama pa će vozači od izlaza iz sedmoga zavoja biti na punom gasu sve do kočenja za deveti zavoj.

Staza ima dobru mješavinu sporih, srednje brzih i brzih zavoja, ali spori zavoji ipak dominiraju – riječ je o zavojima broj 1, 4, 5, 9/10, 12, 13 i 14, srednje spori zavoj je zavoj broj 7, a brzi su jedino zavoji broj 3 i zavoj broj 8 koji je sada postao period punoga gasa za sve bolide, barem kada je riječ o kvalifikacijama.

Zbog dugoga stražnjega pravca razlomljenog blagim 11. zavojem koriste se srednje ili srednje visoke downforce postavke, a startno ciljni pravac jedan je od kraćih u kalendaru.

Staza je prošle godine dobila novi asfalt, a ove godine tijekom F1 vikenda neće biti održane druge utrke pa će staza biti vrlo skliska i prašnjava na prvom treningu.

Uoči ovogodišnjega izdanja utrke asfalt je ‘tretiran vodom’ kako bi se povećala količina prianjanja, što je uobičajena procedura nakon što se na stazu položi novi sloj asfalta.

O povijesti utrke više pročitajte ovdje.